آشنای با نحوه مصرف ظروف پلاستیکی

آشنای با نحوه مصرف ظروف پلاستیکی

به دلیل مشکلات و مواد شیمیایی موجود در پلاستیک ها شناخت نحوه مصرف ظروف پلاستیکی دارای اهمیت زیادی است. به طور کلی انواع پلاستیک از مواد گوناگونی تهیه میشوند. برخی از آن ها در مقابل حرارت مواد سمی تولید میکنند. از این رو شناخت بهتر این مواد میتواند در زندگی بسیار اهمیت داشته باشد. اهمیت نحوه مصرف پلاستیکها برای محیط زیست نیز بسیار بالا است. با استفاده صحیح از این مواد ، تا حدی زیادی از آلودگی ها جلوگیری میشود.

ساختار پلاستیکی :
مواد تشکیل دهنده این ظروف بسیار مهم بوده و شما باید توجه داشته باشید .که این ظروف را برای چه کاری میخواهید استفاده نمایید. درجه کیفی ساخت و حتی تعداد دفعات بازیافت این ظروف در کد بازیافت محصول قابل مشاهده است. تمامی ظروف یکبار مصرف از مواد شیمیایی ساخته می شوند.

خطرناکترین کاده های پلاستیکی عبارت اند از دو ماده بیسفنول A و فتالات میباشد. این دو ماده بر هورمون های انسان تاثیر زیادی دارد. به عبارت ساده آنها هورمون های بدن انسان را با اختلال مواجه میکند. همچنین از نظر زیست محیطی برای حیوانات و گیاهان بسیار مضر می باشد.برای یافتن این دو ماده در محصول بهتر است به انواع پلاستیک ها دقت نمایید. که نوع این پلاستیک ها را نیز به وسیله کد روی آن میتوان شناخت

همان طور که پفته شد ، انواع پلاستیک از ساختار متفاوتی تهیه میشوند. از این رو باید را به همراه استفاده آن شناخت. از این رو برای مصارف دیگر آن را مصرف نکنید. لذا برای مصرف این مواد بهتر است با ظروف پلاستیکی آشنا باشید.

نحوه مصرف انواع ظروف پلاستیکی :
در ادامه انواع ظروف پلاستیکی را با خصوصیات آن آورده ایم.

پلاستیک پلی اتیلن ترفتالات :
پلاستیک های پلی اتیلن ترفتالات در ساخت انواع بطری های مواد غذایی مانند نوشابه و آب معدنی کاربرد زیادی دارند. این ماده معمولا برای ساخت بطری آبمیوه ، سس سالاد ، روغن و دهانشویه ها بسیار استفاده میشود. همچنین برای بسته بندی انواع مواد خوراکی مثل شکلات های صبحانه ، کره بادام زمینی .، ظروف نگهداری ترشی و خیلی از بسته بندی های دیگر استفاده میگردد. این ظروف سبک و شفاف می باشند. و همان طور که گفته شد نباید دوباره از آن استفاده کرد.

باید دقت کافی برای استفاده از محصولات را داشته باشید. و پس از استفاده از آنها و تمام شدن مواد غذایی درون آنها باید آنها را دور انداخته .و مجدد برای نگهداری مواد خوراکی استفاده ننمایید.. زیرا در صورت استفاده مجدد از آنها باکتری های مضر امکان رشد را می یابند و باعث فاسد شدن مواد غذایی می شوند.

نحوه مصرف پلاستیک های پلی اتیلن با چگالی بالا HDPE :
به طور کلی مصرف این پلاستیک از مابقی بسیار سالم تر است. از این ظروف باید برای برای مصارف غذایی که با گرما چندان در تماس نیستند استفاده کرد. کاربرد پلاستیک های HDPE در بسته بندی شیر ، مواد شوینده ، کیسه های فریزر و خوارو بار و… میباشد. این ظروف با چگالی بالا دارای جنسی سخت تر از موارد دیگر می باشند.

نکات استفاده از پلاستیک وینیل کلراید :
یکی از مضر ترین پلاستیک های موجود پلی وینیل کلراید میباشد. این مواد با علامت V شناخته میشوند. پلاستیک های پلی وینیل کلراید بسیار مضر و خطر ناک برای سلامت انسان میباشند. این پلاستیکها ضرر های فراونی داشته و حتی استفاده از آنها ممکن است باعث ناباروری در انسان گردد. لذا از تماس مواد خوراکی با این پلاستیک ها خودداری کنید. این ظروف به دو صورت قالب پذیری بالا و قالب نا پذیر می باشند که ممکن است شفافیت آن به تناسب تغییر نماید. با شناخت علامت V میتوان این پلاستیک ها را شناسایی کرد.

نحوه استفاده پلاستیک پلی پروپیلن :
یکی از ایمن ترین پلاستیک ها برای مصارف خوراکی انسان پلی پروپیلن میباشد. به دلیل جنس سالم این نوعغ پلاستیک حتی در ظروف موارد دارویی نیز استفاده میشود. به طور کلی این ظروف هم دارای هیچ نوع ماده مضری نمی باشد و معمولا برای بسته بندی ماست ، دارو ، نوشیدنی و …. استفاده میگردند. این ماده سخت و نیمه شفاف بوده و در مقابل حلال ها بسیار مقاوم می باشد. معمولا شما میتوانید علامت PP را در زیر این ظروف مشاهده نمایید.

نتیجه گیری :
پلاستیک ها از مواد مختلفی تهیه میشوند. برخی از آن ها دارای مواد سمی هستند. برخی دیگر در مقابل شرایط خاص انسان را مسموم میکنند. لذا باید نحوه برخورد و استفاده از انواع پلاستیک ها را دانست. در این مطلب به برسی نحوه مصرف این مواد پرداخته شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --

ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد