نحوه طراحی سلفون بسته بندی

سلفون یکی از مناسب ترین و ایده آل ترین متریال ها برای بسته بندی محصولات گوناگون به خصوص مواد غذایی است. قابلیت دوخت پذیری و لمینت پذیری بالا باعث شده تا بسته بندی سلفونی در ممانعت از ورود هوا، رطوبت و انواع آلودگی ها بسیار موفق عمل کند. اما در این بین، عملکرد خوب سلفون در چاپ با سرعت بالا را شاید بتوان از مهم ترین مزایای آن دانست. چاپ پذیری سلفون سبب ایجاد ظاهری جذاب می شود که می تواند محصول شما را از سایر رقبا متمایز کند. در میان انبوهی از نام های تجاری مختلف که توانسته اند طی سالیان متمادی جایگاه ویژه ای را در بازار به خود اختصاص دهند، نام های جدید فرصت کمتری برای مطرح کردن خود دارند. در این شرایط، تنها عامل نجات بخش که می تواند مشتری را در نگاه اول به سمت خود جذب کند، بسته بندی جذاب و خلاقانه است. طراحی سلفون در صورتی که به شکل اصولی و استاندارد انجام شود، می تواند بسته بندی های شکیل و چشمگیری را برای کالای شما به وجود بیاورد. یک بسته بندی باکیفیت باعث جلب اعتماد مشتری نسبت به کیفیت محصول شده و در نهایت منجر به افزایش بازده تبلیغاتی، برندسازی و افزایش راندمان فروش می گردد. فراموش نکنید اگرچه کیفیت خود محصول بسیار حائز اهمیت بوده و در دراز مدت به افرایش بازده فروش می انجامد، اما کیفیت ظاهری اولین محرکی است که باعث می شود مشتری به کیفیت محتوای درون بسته بندی اعتماد کند.

بسته ‌بندی سلفونی برای حفاظت از مواد خوراکی و صنعتی مناسب است و در اشکال و اندازه‌ های مختلف قابل ارائه می ‌باشد. طراحی جذاب این بسته ‌بندی ها در قفسه ‌های فروشگاه‌ به فروش بیشتر کمک شایانی می ‌کند. طراحی سلفون بسته بندی انواع مختلفی دارد که در ادامه به بررسی آن ها خواهیم پرداخت.

طراحی تک رنگ سلفون بسته بندی
طراحی تک رنگ در واقع به نوعی طراحی گفته می شود که چاپ آن فقط از یک رنگ تشکیل شود مثل رنگ آبی، بنفش، قرمز، مشکی و سایر رنگ های دلخواه. طراحی تک رنگ سلفون معمولا با شیوه چاپ فلکسو بر روی بسته بندی های سلفونی قرار می گیرند. این نوع چاپ مانند سیستم مهر ژلاتینی است و طرح نایلون بر روی ژلاتین اجرا می گردد به این صورت که ژلاتین بر روی سیلندرهای استوانه ای در ماشین چاپ نصب می شود و عملیات چاپ صورت می گیرد. این سیستم چاپ، سرعت بالا و کیفیت مطلوبی دارد و اکثر سلفون های چاپ دار تک رنگ بدین نحوه چاپ می شوند. این نوع چاپ به دلیل پرتی چاپ که در ابتدای کار وجود دارد دارای حداقل تیراژ تولیدی می باشد و سلفون های با چاپ معیوب به مرحله بازیافت منتقل می گردند.

طراحی چند رنگ سلفون بسته بندی
پیشرفت صنعت چاپ و احتیاج به چاپ با کیفیت بالا در حد چاپ افست تصویری باعث شد که دستگاه های چاپ ۸ رنگ با دقت چشمی بسیار بالا ساخته شود و هم اینک ما قادر به چاپ سلفون های سفارشی شما به صورت چاپ سلفون چهار رنگ، چاپ سلفون شش رنگ و چاپ سلفون هشت رنگ با بهترین کیفیت باشیم. در طراحی و چاپ چند رنگ می توان از رنگ های متنوعی بهره گرفت و هیچ محدودیتی در انتخاب رنگ وجود نخواهد داشت. در چاپ چند رنگ برای هر رنگ یک کلیشه آماده و توسط دستگاه چاپ هر رنگ روی سلفون چاپ می شود. امروزه بیشتر سفارش های سلفون بسته بندی به صورت چند رنگ و به خصوص از چهار تا شش رنگ می باشد. واضح است که هرچه تعداد رنگ های به کار رفته در طراحی لفاف محصول بیشتر باشد، بسته بندی نهایی آن چشمگیرتر و دارای جذابیت بصری بالاتری خواهد بود.

مزیت‌ های چاپ سلفون
شفافیت چاپ سلفون یکی از نقاط قوت آن است.
در چاپ سلفون به دلیل استفاده از جوهر بدون حلال و انرژی کمتر در چاپ و بسته ‌بندی، رعایت مسئل محیط زیستی تا درصد زیادی تحقق پیدا کرده است.
چاپ سلفون داری ضخامت بسیار کمی است و می ‌توان آن را بر روی سطوحی که بسیار نازک هستند یا روکش‌ های نازک مثل شکلات استفاده کرد.
در برابر اسیدها و بازها مقاوم است و تغییر شکل نمی ‌دهد.
سلفون نسبت به نایلون و نایلکس درجه حرارت بالاتری را تحمل می ‌کند.
مهم ترین مزیت چاپ سلفون هزینه کمتر و کیفیت بالاتر آن نسبت به انواع دیگر چاپ است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --

ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد