نحوه تولید لیوان کاغذی در خانه

نحوه تولید لیوان کاغذی در خانه

مراحل تولید لیوان کاغذی در خانه
با استفاده از یک دستگاه تولید لیوان یکبار مصرف کاغذی و یک اپراتور می توان به تولید لیوان های کاغذی پرداخت. مراحل تولید لیوان های کاغذی به شرح زیر است:

مواد اولیه و کاغذی که تهیه شده است باید روکش دار شود. تعداد روکش های کاغذ مورد نظر کیفیت و حتی قیمت نهایی لیوان را تعیین می کنند. ماده ای که به عنوان روکش استفاده می شود پلیمری به نام پلی اتیلن است.
دستگاه ساخت لیوان کاغذی قابلیت برش دادن ورقه های کاغذی به اندازه های دلخواه را دارد. کاغذ روکش دار شده توسط ابزار مخصوص به اندازه های استاندارد برش داده می شوند.
دستگاه های مجهز و پیشرفته ساخت لیوان کاغذی، دارای قابلیت چاپ بر روی لیوان ها هستند. در غیر این صورت باید از یک دستگاه چاپ در کنار دستگاه ساخت لیوان کاغذی بهره برد تا طرح مورد نظر بر روی لیوان درج شود.
فرمدهی یا استروک کردن لیوان های کاغذی بعد از چاپ طرح بر روی لیوان، انجام می شود. شکل لیوان در این مرحله مشخص می شود.
لیوان های یکبار مصرف پشت سر هم پرس و شکل گیری می شوند و به صورت چندتایی در جایگاه نهایی دستگاه قرار می گیرند. در این مرحله لیوان ها توسط اپراتور از دستگاه جدا می شوند.
بسته بندی نهایی توسط اپراتور انجام می شود.

ابزار لازم برای تولید لیوان کاغذی در خانه
اولین گام برای تولید لیوان های یکبار مصرف کاغذی در منزل تهیه لوازم و ابزار مخصوص به این کار است. یک دستگاه مناسب که بتواند حجم مناسبی از لیوان های کاغذی را به تولید برساند و مناسب با بودجه شما باشد اولین و مهم ترین ابزار در شروع این کسب و کار است.
خوشبختانه به راحتی می توان یک دستگاه تولید کننده لیوان کاغذی را در بازار تهیه کرد. دستگاه هایی که برای تولید لیوان کاغذی در خانه و یا کارگاه های کوچک طراحی و ساخته می شوند تا حد زیادی با تجهیزات و دستگاه های کارخانجات بزرگ تفاوت دارند.
در واقع حجم، کارآیی و قیمت این دوبا هم تفاوت دارد. برای خرید یک دستگاه مناسب باید ابتدا تحقیقات مناسبی را در این زمینه انجام دهید که چه دستگاهی و از چه برندی کارآیی مناسبی دارد و سپس اقدام به خرید نمایید.
پس از مرحله خریدن دستگاه معمولا دوره های آموزشی کار با دستگاه توسط شرکت ارائه دهنده، برای اپراتور ها برگزار می شود که در مدت کوتاهی به تسلط کار با دستگاه می رسند.
مواد اولیه مورد نیاز برای ساخت لیوان کاغذی از ضروریات و ابزار کار محسوب می شوند. هر چه مواد اولیه ساخت لیوان با کیفیت بهتری باشند و به عنوان زیست تخریب پذیر در طبیعت تجزیه شوند و یا به چرخه بازیافت برگردند در نهایت کیفیت محصول مورد توجه تر است.
دستگاه چاپ که اغلب به صورت افست بر روی لیوان ها طرح مورد نظر را درج می کنند نیز از ضروریات تولید لیوان کاغذی به شمار می رود. جعبه های بسته بندی با توجه به سلیقه تولید کننده به صورت کاغذی و یا پلاستیکی مورد استفاده قرار می گیرد.

3 دیدگاه برای نحوه تولید لیوان کاغذی در خانه ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --

ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد