مراحل چاپ سیلک نایلون

مراحل چاپ سیلک نایلون

جهت انجام چاپ سیلک به یک شابلون نیاز داریم که از یک چارچوب و توری مخصوص چاپ تشکیل شده است. در ابتدا طرح یا نوشته مورد نظر را روی کاغذ کالک پرینت می گیریم. سپس به نسبت ۱۰ به ۱ لاک و حساس کننده را ترکیب کرده و به دو طرف توری می کشیم به صورتی که روی سوراخ های توری را بپوشاند. در این مرحله کاغذ پرینت شده را روی دستگاه نوردهی و شابلون خام را روی آن قرار می دهیم تا طرح روی شابلون حک شود. سپس شابلون را با فشار آب می شوییم تا سوراخ های آن در قسمت های دارای طرح باز شوند و سایر قسمت ها مسدود باقی بمانند. حالا شابلون چاپ آماده است. در مرحله آخر نایلون را زیر شابلون آماده قرار داده و مرکب غلیظ را با کمک اسکوئیجی یا کاردک لاستیکی چاپ سیلک بر روی سطح شابلون پخش می کنیم. به این ترتیب رنگ تنها از بخش های نفوذ پذیر توری که مسدود نشده اند به سطح چاپ شونده منتقل شده و در نهایت تصویر بر روی آن نقش می بندد. لازم به ذکر است که چاپ سیلک هم به صورت دستی و هم به صورت ماشینی قابلیت انجام را دارد. در چاپ سیلک دستی کلیه مراحل به صورت دستی توسط نیروی انسانی انجام می شود، اما در چاپ سیلک اتوماتیک اپراتور نایلون ها را به ترتیب زیر دستگاه قرار می دهد و دستگاه با حرکت دادن اسکوئیجی چاپ را انجام دهد.

نکاتی در مورد چاپ سیلک

  • چاپ سیلک مخصوص سفارشات کم حجم و کم تعداد می باشد. اغلب سفارشات زیر ۱۰۰۰ عدد نایلون (حدود ۳۵ کیلوگرم) را با این متد چاپ می کنند.
  • این روش چاپ مناسب فروشگاه های کوچک، تبلیغات نمایشگاهی، شرکت ها و به طور کلی مشتریانی است که درخواست حداقل تیراژ را دارند.
  • برخلاف بسیاری از انواع چاپ ها که در تیراژ پایین صرفه اقتصادی ندارند، این روش چاپ در تعداد کم بسیار مقرون به صرفه است.
  • زمان تحویل سفارش چاپ نایلون در این روش بین ۳ تا ۷ روز می باشد.
  • این نوع چاپ بیشتر بر روی قطعات مدور و یا کاملا مسطح انجام خواهد گرفت.
  • کلیه نایلون ها و نایلکس های تبلیغاتی اعم از دسته موزی، دسته بندی، دسته تقویت و دسته رکابی را می توان به شیوه سیلک چاپ زد.
  • در این چاپ طرح و نوشته باید درشت باشد و دارای مرز مشخص به فاصله حداقل یک سانتی متر از هم باشند.
  • چاپ سیلک تنها با یک مرحله از روی شابلون به قطعه شما منتقل می شود و نیازی به کلیشه سازی و استفاده از واسط سیلیکونی یا فلزی جهت انتقال رنگ ندارد. این مسئله ضمن کاهش هزینه باعث شفافیت رنگ چاپ شده نیز می گردد.
  • از مهم ‌ترین معایب چاپ سیلک می ‌توان به چند رنگ نبودن چاپ اشاره کرد. از آن‌ جایی که فقط یک رنگ از شابلون عبور می‌ کند، معمولا این چاپ به صورت دو رنگ یا تک رنگ انجام می ‌شود. جهت چاپ دو رنگ یک بار نایلون را داخل دستگاه قرار می دهند تا تنها یک رنگ بر روی آن چاپ شود و بعد از چاپ اول دوباره نایلون را داخل دستگاه قرار می دهند تا رنگ دوم بر روی آن چاپ شود.

ماندگاری چاپ سیلک روی پلاستیک

در چاپ سیلک اگر فرآیند ترکیب رنگ و تثبیت آن به درستی انجام شود، رنگ بعد از چاپ دچار ریزش نشده و ثبات نسبتا مناسبی بر روی قطعه خواهد داشت. علاوه بر آن استفاده از روش‌ های تثبیت چاپ و رنگ بر روی قطعه نیز تاثیر بسیار زیادی در ماندگاری تبلیغ و چاپ شما خواهد داشت. متخصصین چاپ مجموعه وزین پلاست همواره نهایت دقت خود را در انتخاب بهترین نوع جوهر و مواد تثبیت رنگ در چاپ سیلک را به کار می‌ گیرند تا بتوانند این ضمانت را به مشتریان خود بدهند که طرح و رنگ چاپ شده توسط این مجموعه روی از بالاترین ماندگاری برخوردار است.

هزینه چاپ سیلک نایلون

چاپ سیلک بسیار مقرون به صرفه است و همانند چاپ فلکسو و هلیو هزینه ای زیادی برای کلیشه سازی نمی خواهد. پس نباید نگران هزینه های ساخت کلیشه باشید. قیمت چاپ سیلک به عواملی از جمله دقت و کیفیت کار، نوع توری مورد استفاده، دستی یا اتوماتیک بودن چاپ، جنس و حجم رنگ‌ های به کار رفته در چاپ و… بستگی خواهد داشت. لذا عملا نمی ‌توانیم قیمت‌ مشخص ‌شده ای را جهت هزینه چاپ سیلک مشخص کنیم. هزینه دقیق آن بعد از بررسی طرح شما و رنگ های مورد نظر شما جهت استفاده برآۀورد می شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --

ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد