ظروف گیاهی یا آشتی با طبیعت

آتش‌سوزی جنگل‌ها، سیل و زلزله را می‌توان بخشی از خشم طبیعت در نظر گرفت که به دلیل بی‌اهمیتی ما نسبت به آن، دارد اتفاق می‌افتد و باید هرچه زودتر دست به کار شویم و کاری بکنیم. قرار نیست برای شروع، کار خیلی بزرگ و عجیبی بکنیم یا مثلاً کمپینی راه بیندازیم برای مبارزه با آن‌هایی که به طبیعت احترام نمی‌گذارند.

به جای این کارها، می‌توانیم قدممان را کوچک برداریم. مثلاً این که بیاییم از ظروف گیاهی استفاده کنیم. ظروفی که این امکان را دارند تا دوباره به طبیعت بازگردند بدون اینکه آن را آلوده کنند. در این مطلب قرار است درباره همین ظروف، مفصل برایتان بگوییم!

ظروف گیاهی چیست؟
اولین بار اوایل سال 1970 بود که تولید ظروف گیاهی شروع شد. شاید فکر کنید ایده اینکه ظروف گیاهی تولید شوند از پس افکاری آمده که نگران محیط‌زیست بوده در حالی که این‌طور نیست. آن وقت‌ها که مسئله بحران نفت مطرح شد، خیلی از کشورها نگران شدند که نکند نفت تمام شود و دیگر نتوانند خیلی از محصولات را تولید کنند.

یکی از آن محصولات که نگرانشان کرده بود، تولید ظروف پلیمری بود که بعد از رسیدن به ایده استفاده از پلیمرهای گیاهی، این نگرانی برطرف شد و حالا در کشورهای آمریکایی و اروپایی به شکل گسترده‌ای از ظروف گیاهی استفاده می‌شود و وارد آسیا هم شده اما خیلی وقت نیست زمزمه‌هایش را در ایران می‌شنوید و امیدواریم، استفاده از آن در ایران نیز، گسترده‌تر شود.

انواع ظروف گیاهی
تنوع تولید ظروف گیاهی به حدی افزایش یافته که اکنون می‌توان همه ظروفی که با پلاستیک تهیه می‌شد را از طریق پلیمرهای گیاهی تولید کرد. برای مثال، انواع ظروف گیاهی را در ادامه آورده‌ایم که می‌توانید شاهد این تنوع و گستردگی باشید:

قاشق گیاهی – چنگال گیاهی – ظرف تک پرسی گیاهی در دار – بشقاب گیاهی – پیش‌دستی گیاهی – ظرف غذای دو قسمتی گیاهی – کاسه گیاهی – دیس گیاهی – فنجان گیاهی – کارد گیاهی – سطل گیاهی – ظرف بسته‌بندی گیاهی – ظرف غذای گیاهی چند قسمتی – ظرف غذای کبابی گیاهی – کیک خوری گیاهی

ظروف گیاهی بامبو
درباره ظروف گیاهی بامبو چقدر میدانید؟ احتمال اینکه اسمش را شنیده باشید یا نه 50 – 50 است. به همین خاطر به سرعت آن را به شما معرفی خواهیم کرد. ظروف گیاهی بامبو از ساقه و گیاه بامبو برداشته و ساخته می‌شود.

درواقع این نکته که گیاه بامبو دارای ویژگی‌های خاصی است باعث شده تا خیلی‌ها برای تولید ظروف سراغ آن بروند. از جمله مزیت‌هایی که دارد می‌توان به این نکته اشاره کرد که کاملاً دوستدار محیط‌زیست بوده و به طور کامل به طبیعت باز خواهد گشت و هیچ‌کدام از آن آسیب‌هایی که ظروف پلاستیکی دارند را ندارد.

نکته دیگری که این گیاه را خاص می‌کند این است که می‌توان تا هر زمان که لازم است از ساقه این گیاه استفاده کرد و آن را قطع کرد و نگران آسیب دیدن گیاه هم نبود چرا که مجدداً رشد می‌کند و به وضعیت سابق خود برمی‌گردد.

مزایا استفاده از ظروف یک‌بار مصرف گیاهی
در دنیای مدرن بی‌رحمی زندگی می‌کنیم که هر ثانیه از وقتمان بسیار باارزش است و باید حواسمان باشد چطور آن را صرف می‌کنیم. در چنین دنیایی، این که وقتمان را بگذاریم برای شستن ظرف کار منطقی و عاقلانه‌ای به نظر نمی‌رسد.

به جای این کار، خیلی‌ها آمدند و ظروف یک‌بار مصرف را تولید کردند که با استفاده از آن‌ها دیگر نگران شستن ظروف و هدر رفتن وقتمان نباشیم اما دیدیم، با وجود آن ظرف‌ها محیط‌زیستمان دارد نابود می‌شود. پس تولیدکنندگان آمدند و با استفاده از نشاسته ذرت به ترکیبی برای ساخت ظروف یک‌بار مصرف گیاهی رسیدند.

این ظروف نهایتاً تا 6 ماه بعد از دور ریختن به طبیعت برمی‌گردد و در مقابل حرارت و دمای بالا نیز از دوام بسیار خوبی برخوردار است.

قیمت عمده ظروف یک‌بار مصرف گیاهی
اخیراً که اتفاقات زیست‌محیطی زیادی را در ایران تجربه کردیم، باعث شد موجی اتفاق بیفتد و خیلی‌هایی که تا پیش از این برای طبیعت ارزش چندانی قائل نبودند، به اهمیت آن پی ببرند. همین باعث شد خیلی‌ها استفاده از ظروف یک‌بار مصرف پلاستیکی را تحریم کنند و به استفاده از ظروف یک‌بار مصرف گیاهی روی بیاورند.

به همین خاطر هم بسیاری از فروشندگان لوازم پلاستیکی علاقه‌مند به خرید عمده ظروف یک‌بار مصرف گیاهی شدند. به طور مشخص این جریان در ایران برای حفظ محیط‌زیست و اهمیت بیشتر به طبیعت، اتفاق افتاد و استقبال چشمگیری را نیز به دنبال داشت. کاربردهای فراوان و همچنین دوام این ظروف نیز باعث شده تا افراد از انتخابی که کرده‌اند، کاملاً مطمئن شوند و مسیری به این فکر کنند، مسیری که پیش گرفته‌اند کاملاً درست است.

مرکز پخش ظروف گیاهی
مرکز پخش ظروف گیاهی یک یا دو مورد نیست. این روزها در سرتاسر ایران می‌توان شاهد مراکز مختلف پخش ظروف یک‌بار مصرف گیاهی بود که این خود، خبر بسیار مسرت بخشی است. این یعنی طرفداران استفاده از ظروف گیاهی افزایش یافته و اکنون خیلی‌ها دارند از این ظروف استفاده می‌کنند.

درنتیجه محیط‌زیستمان سالم خواهد ماند و طبیعت می‌تواند نفس راحتی از دست پلاستیک و هزار مدل آسیب دیگر، بکشد. اگر شما هم قصد خرید ظروف یک‌بار مصرف گیاهی را دارید و ترغیب شده‌اید تا در جریان حفظ محیط‌زیستتان شریک باشید، می‌توانید از طریق وب‌سایت diakosoren.com اقدام کرده و محصول مورد نظرتان را سفارش دهید.

برای حفظ محیط‌ زیستمان، به کمک شما که اکنون مطلب را خواندید، نیاز است. شما درست به اندازه تک‌تک آدم‌های این کره زمین مهم هستید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --

ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد