ظروف گیاهی بهزیست | کیفیت و استاندارد

بهزیست از جمله شرکت‌هایی است که هدف اصلی خود را تولید محصولاتی قرار داده که در وهله اول دوستدار محیط‌زیست باشد و سپس هیچ آسیبی برای سلامت انسان نداشته باشد. از دیگر اهداف مهم این شرکت می‌توان به ترویج و تشویق خانواده‌ها و دیگر نهادها به استفاده از این ظروف گیاهی اشاره کرد.

نتیجه تلاش‌های ظروف گیاهی بهزیست هم این شده که اکنون به عنوان رقیبی جدی در برابر ظروف پلاستیکی قرار گرفته و حتی توانسته از بسیاری لحاظ آن را به خوبی شکست دهد. توصیه ما هم به شما این است که به جای استفاده از ظروف یکبار مصرف پلاستیکی، سراغ نسخه گیاهی آن بروید.

ظروف یکبار مصرف گیاهی چیست؟
ظروف یکبار مصرف گیاهی به انواع ظروفی میگویند که ماده پایه ساخت آن نشاسته ذرت باشد. اگر بخواهیم مثال مشابهی بزنیم که بیشتر این ظروف یکبار مصرف گیاهی را درک کنید باید به ظروف بامبو اشاره کنیم که آن هم از انواع محصولات دوستدار محیط‌زیست به شمار می‌رود. ظروف گیاهی بهزیست از ویژگی بسیار خوبی برخوردار بوده به طوری که نهایت زمانی که طول می‌کشد تا تجزیه شوند، 6 ماه است.

نتیجه تجزیه ظروف گیاهی بهزیست، هوموس¬هایی است غیر سمی که می‌شود از آن‌ها به عنوان کود بهره برد. درباره مراحل ساخت ظروف یکبار مصرف گیاهی مفصل برایتان خواهیم نوشت. یکی از مهم‌ترین نکاتی که این نوع محصولات دارند این است که به راحتی می‌توان آن‌ها را به اشکال مختلف درآورد و دقیقاً به اندازه ظروف پلاستیکی متنوع هستند.

دستگاه تولید ظروف یکبار مصرف گیاهی
برای تولید ظروف گیاهی بهزیست، از 3 دستگاه استفاده می‌شود. اولین دستگاه تولید ظروف یکبار مصرف گیاهی را گرانول ساز یا میکسری حرارتی می‌نامند که درواقع از نشاسته ذرت، گرانول گیاهی تولید می‌کند.

بعد از آن گرانول گیاهی به دست آمده وارد دستگاهی به نام اکسترودر می‌شود و این دستگاه گرانول را به ورق‌هایی گیاهی تبدیل می‌کند و این همان مرحله‌ای است که آماده می‌شویم برای آخرین دستگاه تولید ظروف یکبار مصرف گیاهی یعنی ترموفرمینگ. در این دستگاه است که ورق‌های گیاهی وارد می‌شوند و سپس به شکل قالب‌های موجود در دستگاه درمی‌آیند و بعد از آن دیگر محصول نهایی و مورد نظر ما به دست آمده است. پس به طور کلی 3 دستگاه در تولید ظروف یکبار مصرف گیاهی دخیل هستند.

ظروف یکبار مصرف سازگار با محیط‌زیست
وقتی میگوییم ظروف یکبار مصرف سازگار با محیط‌زیست، یعنی تجزیه این محصول قرار نیست به اندازه تجزیه شدن یک پلاستیک طول بکشد. همان‌طور که میدانید، یک بطری آبی که می‌نوشیم و پلاستیکی است تقریباً 450 سال طول می‌کشد تا تجزیه شود. می‌بینید؟ ما هر روز خصوصاً در فصل تابستان و گرما، بیشتر از هر وقت دیگری بطری پلاستیکی آب می‌خریم و آن گوشه و کنار می‌اندازیم.

بهترین کاری که می‌توانیم برای مقابله با این شرایط بکنیم این است که از این به بعد حواسمان به محصولاتی که انتخاب می‌کنیم باشد. به این نکته توجه کنیم که محصولی که می‌خریم باید حتماً سازگار با محیط‌زیست یا اصطلاحاً، سبز باشد. ظروف گیاهی بهزیست به طور کامل زیست تخریب پذیر بوده و دارای پروانه ساخت می‌باشد.

لیوان گیاهی
لیوان گیاهی بهزیست از جمله محصولات پرکاربرد این شرکت بوده که ویژگی زیست تخریب پذیری را دارا می‌باشد. حجم این محصول چیزی در حدود 179 سی‌سی می‌باشد. ارتفاع و قطر آن به ترتیب، 7/7 و 7/3 سانتی‌متر بوده و به راحتی می‌توانید آن را جایگزین لیوان‌های پلاستیکی مرسومی که در مناسبت‌های مختلف استفاده می‌شود، بکنید.

اگر کافه یا رستوران دارید، به جای اینکه در این روزهای کرونا، سراغ ظروف چینی بروید، ظروف گیاهی را جایگزین کنید و مطمئن باشید مشتریانتان نیز با شما موافقت خواهند کرد و بدون هیچ‌گونه گله‌ای، خواهند پذیرفت که این کار را برای سلامتی خودشان می‌کنید. سرو قهوه یا انواع نوشیدنی در این لیوان گیاهی به راحتی امکان‌پذیر است چرا که در برابر گرما از مقاومت بسیار خوبی برخوردار بوده و تغییر شکل نمی‌دهد.

بشقاب گیاهی
بشقاب گیاهی از دیگر محصولات ظروف گیاهی بهزیست بوده که از کیفیت بسیار خوبی برخوردار می‌باشد. تنوع محصولات گیاهی یکبار مصرف باعث شده تا این روزها افراد زیادی تمایل پیدا کنند تا به جای استفاده از ظروف پلاستیکی برای مراسم‌های نذری خود، از ظروف گیاهی استفاده کنند.

شما برای ظروف پلاستیکی مجبور بودید، صبر کنید تا از گرمای غذا کاسته شود و سپس آن را درون ظرف بریزید. اما در مواجهه با بشقاب گیاهی دیگر نیازی به این کار نیست. مقاومت ظروف گیاهی در برابر گرما باعث شده تا به‌سادگی بتوانید غذای داغ را درون آن بریزید و نگران تغییر شکل و حالت محصول هم نباشید. پس به جای استفاده از ظروف پلاستیکی، به فکر محیط‌زیستتان باشید و بشقاب گیاهی را جایگزین کنید.

ظروف گیاهی بامبو
درباره گیاه بامبو احتمالاً اطلاعاتی داشته باشید یا حداقل تصویر آن را دیده باشید و بدانید داریم درباره یک ساقه و چند عدد برگ حرف می‌زنیم که هرچه بامبو رشد بیشتری بکند، آن برگ‌ها هم می‌ریزند. از ساقه گیاه بامبو ظروف یکبار مصرف گیاهی ساخته می‌شود. از ویژگی‌های ظروف گیاهی بامبو می‌توان به مقاومت بالا و همچنین زیست تخریب پذیر بودن آن اشاره کرد.

البته ظروف مختلفی را می‌توان با گیاه بامبو ساخت. مثلاً اگر از فیبر این گیاه استفاده شود، می‌توان ظروف مقاوم‌تری با آن ساخت که از کیفیت به مراتب بهتری برخوردار است. عمر و ماندگاری آن نیز بیشتر خواهد بود.

نحوه تولید ظروف یکبار مصرف گیاهی
خب از همان ابتدای مطلبمان، وعده این را داده بودیم که درباره نحوه تولید ظروف یکبار مصرف گیاهی برایتان بنویسیم. اول از همه ذرت را به نشاسته و آرد تبدیل می‌کنند. بعد از آن نشاسته را همراه با برخی مواد افزودنی داخل میکسرهایی قرار می‌دهند که آن‌ها را به گرانول گیاهی تبدیل کند. بعد از آن گرانول‌های گیاهی به ورق گیاهی تبدیل می‌شوند و درنهایت درون دستگاه‌هایی ملقب به ترموفرمینگ، ما شاهد تولید ظروف یکبار مصرف گیاهی در قالب‌های مختلف، خواهیم بود.

در این مطلب سعی کردیم هر آن چیزی که به ظروف گیاهی بهزیست مربوط می‌شد را برایتان بازگو کنیم. همچنین از کیفیت و استاندارد بالای محصولات این شرکت را شما را مطمئن سازیم. جهت سفارش می‌توانید از طریق وب‌سایت Diako.biz اقدام کرده و محصول مورد نظرتان را خریداری نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --

ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد