طراحی نایلون به چه صورت است؟

اولین برخورد افراد با هر نوع کالا، بسته ‌بندی آن است. بسته‌ بندی با طراحی مناسب می‌ تواند به ایجاد تصویری خوب از محصول در ذهن مشتری کمک کند. در سال های اخیر توجه مصرف کننده به بسته های زیبا و جذاب، تولیدکنندگان را به سوی طراحی خلاق بسته بندی سوق داده است. محصولاتی که به وسیله نایلون بسته بندی می شوند نیز برای جلب نظر مشتری نیاز به طراحی های زیبا و خلاقانه دارند. طراحی نایلون باید به شیوه ای باشد تا بتواند در جذب مخاطب موثر واقع شود. ایده طراحی خلاقانه مردم را به خرید از محصولات و خدمات شما ترغیب می‌ کند و باعث اثرگذار بودن آن می ‌شود. استفاده از یک طرح گرافیکی جذاب می ‌تواند به راحتی مخاطب را به سمت کسب و کار شما جلب کند و در بازاریابی برند شما اثر مثبتی بگذارد.

طراحی نایلون تبلیغاتی
طراحی نایلون های تبلیغاتی و فروشگاهی با هدف تبلیغات یک محصول یا برند خاص انجام می شود. هر کسب و کاری نیاز به تبلیغاتی دارد که در عین مقرون به صرفه بودن، بازخورد مناسبی را نیز برای آن به وجود آورد. یکی از در موثرترین و کم هزینه ترین روش های تبلیغات بهره گیری از پلاستیک های تبلیغاتی است. تقریبا طیف وسیعی از کسب و کارها مانند بوتیک ‌ها، فروشگاه‌ های کوچک و فروشگاه ‌های زنجیره‌ ای برای ارائه کالا و خدمات خود به مشتری از انواع نایلون ‌های تبلیغاتی شامل نایلون دسته موزی، نایلون دسته بندی، نایلون دسته تقویت و… استفاده می ‌کنند. حتی برند‌های بزرگ نیز برای جذب مشتری و برندسازی همچنان از این مدل تبلیغات استفاده می ‌کنند. نایلون تبلیغاتی با نام و نشان اختصاصی برند می ‌تواند به مشتریان شما حس اعتماد را القا کند و ضمن حفظ مشتریان قدیمی، مشتریان جدید را با برند شما آشنا سازد. نکته ای که در طراحی و چاپ نایلون تبلیغاتی حائز اهمیت است، کیفیت طرح چاپ شده است. چاپ طرح روی این نایلون ها باید به گونه ای باشد که به مرور زمان دچار کمرنگی و محو شدگی نشود تا اطلاعات روی آن قابل خواندن باشد.

طراحی نایلون بسته بندی
امروزه بسیاری از تولیدکنندگان از لفاف های نایلونی جهت بسته بندی محصولات خود استفاده می کنند. در اکثر موارد این لفاف ها به صورت طراحی شده و چاپ دار سفارش داده می شوند تا برای مشتری جذاب باشند، چرا که شکل ظاهری محصول نقش کلیدی در جلب اعتماد مشتری و القای حس کیفیت به او دارد. یک محصول که از نظر کیفی با محصولات مشابه خود برابری می کند، بدون داشتن یک بسته بندی پر رنگ و لعاب شانسی برای دیده شدن و خریده شدن توسط مشتری نخواهد داشت. به همین جهت لازم است تا از بسته بندی های نایلونی با طرح های زیبا و چشمگیر استفاده شود تا تاثیر کافی را روی مخاطب بگذارند. پس از انتخاب طرح مورد نظر توسط مشتری، این طرح ها در فواصل ثابت افقی و عمودی در رول نایلون چاپ شده و سپس می توان بر اساس سایز دلخواه مشتری، برش و دوخت را با دستگاه های برش و دوخت انجام داد.

طراحی نایلون دسته رکابی
نایلون دسته رکابی یکی از انواع نایلون های پرمصرف محسوب شده که با استفاده از مواد پلیمری تولید می شود و برای حمل و قرار دادن محصولات مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع نایلون در فروشگاه‌ های زنجیره‌ ای، فروشگاه‌ های پوشاک، میوه و تره ‌بار، شیرینی فروشی ‌ها، فروشگاه ‌های خشکبار و حبوبات و… بسیار پر کاربرد است. استفاده از طراحی و چاپ روی این کیسه های پلاستیکی می تواند ابزاری قدرتمند جهت تبلیغات باشد. فرض کنید فردی مایحتاج روزانه خود را از فروشگاه تهیه کرده و برای حمل آن‌ ها تا منزل از کیسه‌ های خرید همان فروشگاه استفاده کند. حمل شدن کیسه خرید با نماد فروشگاه از محل خرید تا منزل فرد، باعث معرفی این فروشگاه به سایر افراد می‌ شود. به بیان دقیق ‌تر، فروشگاه با طراحی مناسب نایلون ‌های خود به کمک مشتری به افزایش مشتریان خود می ‌پردازد.

طراحی نایلون شیرینگ
چنان چه شما بخواهید محصول شما پلمپ باشد و همچنین بسته بندی شکیل و زیبایی داشته باشد می توانید از نایلون شیرینگ استفاده کنید. این نایلون به حرارت حساس است و در اثر تماس غیر مستقیم با حرارت جمع شده و محصول بسته بندی می شود. این خاصیت جمع شوندگی باعث می شود تا نایلون شیرینگ حساس ترین نوع نایلون از نظر طراحی و چاپ باشد. طراحی و چاپ این نوع نایلون باید طوری باشد که خاصیت جمع شوندگی آن باعث کشیدگی یا از بین رفتن تصویر نگردد. در صورتی که فرآیند طراحی و چاپ استاندارد و اصولی انجام نشود، طرح روی بسته بندی پس از حرارت دیدن نایلون دچار بهم ریختگی می شود. بنابراین طراحی نایلون شیرینگ باید با دقت بالایی همراه باشد و توسط طراحان متخصص و حرفه ای انجام شود تا در صورت منقبض شدن نایلون دچار نقص نشود.

هزینه طراحی نایلون
شاید از نظر بسیاری از افراد طراحی نایلون هزینه بر باشد، اما در قبال این هزینه ناچیز باید به نکات دیگر نیز توجه داشته باشید. همان گونه که گفته شد استفاده از طراحی و چاپ بر روی پلاستیک می‌ تواند یک تبلیغ بسیار شکیل و ماندگار برای محصول و برند شما باشد که دائما توسط مصرف کننده دیده خواهد شد و مصرف کننده را وادار به برقراری ارتباط با شما خواهد کرد. با توجه به ماندگاری بالای این نوع تبلیغات، صرفه جویی بسیار زیادی در هزینه های تبلیغاتی شما خواهد شد. روش ‌های دیگر تبلیغات ماندگاری پایین‌ تر و موقتی نسبت به این نوع تبلیغ خواهند داشت، اما در این روش شما عزیزان تنها با یک بار پرداخت هزینه برای طراحی می توانید تبلیغی دائمی برای مصرف کننده خود داشته باشید.

مهم ‌ترین نکات در طراحی نایلون
تا این جا با اهمیت طراحی انواع مختلف نایلون آشنا شدیم. در ادامه نکات مهم طراحی نایلون را بر می‌ شماریم:

نقش رنگ در طراحی نایلون بسیار مهم است. رنگ می تواند باعث ماندگاری کالا در ذهن شود. علاوه بر شناسایی کالا، موجب برانگیختن احساسات و عواطف مشتری نیز می ‌شود. در انتخاب رنگ عوامل متعددی را باید در نظر گرفت. این عوامل شامل محل زندگی، فرهنگ جامعه، سن مخاطب محصول، قیمت، نوع کالا و… می‌ شود. به عنوان مثال، برای محصولات ارزان از رنگ‌ های ساده و برای محصولات گران قیمت از رنگ ‌های ترکیبی استفاده کنید.
برای دیده شدن طراحی نایلون بهتر است رنگ زمینه تک رنگ باشد.
نایلون شیرینگ پس از حرارت دیدن جمع می‌شود، لذا در طراحی نایلون شیرینگ بایستی به این نکته توجه کنید.
درطراحی نایلون های دسته رکابی بهتر است از یک رنگ استفاده شود، زیرا وقتی محصول داخل این نوع نایلون قرار می ‌گیرد دچار کشیدگی شده و ترکیب رنگی به هم می‌ خورد.
در طراحی ‌های خود از باکس یک رنگ استفاده نکنید؛ این طراحی درچاپ حالت ابر و بادی پیدا می‌ کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --

ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد