با انواع نایلون و تفاوت آن‌ها با هم آشنا شوید

اولین الیاف ساخته شده توسط بشر نایلون است. آن چه مردم به عنوان نایلون می شناسند در واقع یکی از حالت های مختلف نایلون است و منظور آن ها از نایلون، کیسه پلاستیکی است. نایلون یک پلیمر ترکیبی است که از پلی آمیدها تشکیل شده است. این فیبر برای اولین بار در دهه ۱۹۳۰ به عنوان جایگزین اولیه ابریشم معرفی شد. امروزه نایلون عضوی جدایی ناپذیر از زندگی‌ روزمره ما و از پر استفاده ترین الیاف مصنوعی در صنعت است. نایلون ویژگی های خاص و منحصر به فردی دارد که باعث می شود کاربردهای زیادی داشته باشد. از ویژگی های نایلون می توان به موارد زیر اشاره کرد:

بسیار قوی و الاستیک است.
بسیار سبک وزن است.
قابل شستشو بوده و شستشوی آن آسان است.
فیبر نایلون در برابر گرما، اشعه ماوراء بنفش و مواد شیمیایی نسبتا مقاوم است.
برای تجزیه الیاف نایلونی به مدت زمان زیادی نیاز است.
در برابر مواد شیمیایی و روغن ها بسیار مقاوم می باشد.
لازم به ذکر است که انواع نایلون دارد. در ادامه به معرفی انواع مختلف نایلون خواهیم پرداخت.

نایلون استرچ پالت
امروزه صنایع برای این که بتوانند محصولات خود را در مرحله نهایی به خوبی بسته بندی کرده و بسیار تمیز و بدون خط و خش به دست مشتری برسانند، از نایلون استرچ پالت استفاده می کنند. استفاده از نایلون استرچ مزیت های زیادی را به همراه دارد که یکی از مهم ترین آن ها مصون ماندن محصول از هر گونه آلودگی و آسیب می باشد. ثابت ماندن محصول به خصوص زمانی که تعداد زیادی محصول در کنار یکدیگر قرار می گیرند نیز یکی دیگر از مزیت های ایجاد شده با این نوع نایلون می باشد. نایلون استرچ محصولات مورد نظر برای بسته بندی را به خوبی و به طور ثابت در کنار یکدیگر نگاه می دارد، به طوری که تکان و لرزش ناشی از حمل و نقل آسیبی به آن ها وارد نکند.

نایلون شیرینگ
نایلون شیرینگ در حوزه بسته بندی بسیار پرکاربرد است. از این نایلون برای بسته بندی انواع محصولات استفاده می شود. این نوع نایلون نسبت به حرارت و افزایش دما حساس است و در برابر دمایی بین ۱۶۰ تا ۲۲۰ درجه تغییر حالت میدهد. با استفاده از آن میتوان کالای مد نظر را وکیوم کرد. عملیات شیرینگ یک فرآیند آسان است که به کمک دستگاه شیرینگ انجام می شود و به دو عنصر اساسی نیاز دارد: فیلم نایلون شیرینگ و گرما. با توجه به انعطاف پذیری، دوام، زیبایی و سایر مزایای ارزشمند این فیلم های جمع شونده ، بسیاری از شرکت ها از این گزینه برای بسته بند محصولات خود استفاده می کنند.

نایلون حبابدار
برای محافظت از وسایل در هنگام حمل و نقل و جابجایی می توان از تجهیزات و روش های مختلفی استفاده کرد. یکی از این روش ها استفاده از نایلون حبابدار می باشد که روشی اقتصادی برای محافظت از اقلام است. نایلون های حبابدار همان نایلون هایی هستند که روی سطح آن ها بالشتک هایی پر شده از هوا وجود دارد که به عنوان عایق و ضربه گیر عمل می کنند. این نوع ضربه گیرها برای کالاهای خاص به خصوص مواردی که بسیار حساس و شکننده هستند، محافظ بسیار مطمئنن و خوبی هستند. نایلون های ضربه گیر در اندازه های مختلف برای قرار دادن اقلام مختلف در دسترس هستند. بیشتر آن ها را می توان به صورت رول خریداری کرد، اما برخی از آن ها به صورت پاکت های کوچک نیز موجود هستند. در صورتی که این نایلون ها با استفاده از پلاستیک با کیفیت بالا ساخته شوند، می توان چند بار هم از آن ها استفاده نمود.

نایلون عریض
نایلون عریض همان طور که از نامش به خوبی پیداست، از عرض زیادی برخوردار است. این نوع نایلون به نایلون کشاورزی و نایلون گلخانه هم معروف است. این محصول کاربرد بسیار زیادی در بخش کشاورزی، صنایع و همچنین ساختمان سازی پیدا کرده است. نایلون عریض می تواند در بخش کشاورزی جهت کشت مالچ و به عنوان پوشش سقف گلخانه ها استفاده شود. در بخش ساختمان سازی نیز برای عایق کاری می توان آن را مورد استفاده قرار داد. محافظت بار خودروهای سنگین در برابر باران و برف نیز می تواند از دیگر کاربردهای نایلون عرضه به حساب آید. نایلون های عریض در دو نوع یو وی و غیر یو وی به شکل رول تولید می شوند. رول نایلون عریض در انواع تک لا، دولا و غیره موجود بوده که بسته به کاربردهای آن ضخامت های گوناگونی را شامل می شوند.

نایلون پشت چسبدار
نایلون پشت چسبدار به جهت حفاظت از سطح کالاها در برابر خش و ضربه تولید می شود و برای کالاهایی از جنس پلاستیک و فلزی مناسب می باشد. نایلون پشت چسبدار به سادگی بر روی کالا نصب شده و جدا کردن آن نیز بسیار ساده می باشد. نایلون پشت چسبدار در برابر نور آفتاب مقاومت خوبی دارد و در برابر تغییرات آب و هوایی و تغییرات دما نیز مقاوم می باشد. کاربرد این نوع از نایلون در صنایع می باشد. برای حفاظت از سطح حساس کالا از نایلون پشت چسبدار استفاده می شود.‌ این محصول برای سطوح رنگ شده از جنس آلومینیوم بسیار مناسب بوده و از تغییر رنگ آن جلوگیری می کند. همچنین در سطوح پی وی سی مانع از تغییر رنگ می شود. نایلون پشت چسبدار همچنین تا اندازه های عمیق و نیمه عمیق مانع از خراشیدگی سطوح می شود. در خودرو سازی نیز برای محافظت از قسمت های مختلف خودرو مانند سپر از رنگ آن ها محافظت کرده و مانع از تغییر رنگ می شود.

نایلون فروشگاهی
نایلون های فروشگاهی نایلون هایی هستند که برای حمل محصولات خریداری داری شده از فروشگاه ها مورد استفاده قرار می گیرند. بسیاری از بوتیک ها و فروشگاه هایی که اجناس لوکس یا سنگین می فروشند ترجیح می دهند کیسه های مصرفی خود را از جنس نایلون سفارش دهند. از انواع این نایلون ها می توان نایلون دسته موزی، نایلون دسته بندی و نایلون دسته تقویت را نام برد. استفاده از نایلون های فروشگاهی یکی از بهترین شیوه هایی است که می شود به وسیله آن به مشتری احترام بگذاریم تا حس خوبی از خرید داشته باشد، چرا که رضایت مشتری از مهم ترین عوامل فروش می باشد. معمولا کیسه های فروشگاهی به صورت چاپ دار سفارش داده می شوند. با توجه به هزینه بالای تبلیغات، کیسه های چاپی یک تبلیغات رایگان و عالی برای فروشندگان به حساب می آیند. صاحبین مشاغل و کسب و کارها می توانند از این فرصت بهره کافی را ببرند و مشخصات و شماره خود را رو کیسه های فروش چاپ کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --

ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد