انواع نایلون و پاکت پستی

نایلون و پاکت پستی
با گسترش فعالیت های پستی در دنیای امروز همواره یکی از دغدغه های مردم در ارسال بسته های پستی، وارد نشدن صدمه و آسیب به مرسوله هایشان است.

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و دانش بشری برای رفع این نگرانی چاره ای اندیشیده شده است. ایمن سازی پاکت های معمولی با یک لایه نایلونی طرح جدید تولید کنندگان پاکت بوده است که کمک شایانی به مقاوم سازی پاکت ها کرده است.

پاکت حبابدار برای پست مرسولات
پاکت های تک لایه و معمولی عموما از جنس کاغذ و مقوا هستند و به نوعی ساده ترین نوع از پاکت های پستی می باشند. اما پاکت های نایلون دار یکی دیگر از انواع پاکت های مورد استفاده در ارسال مرسولات هستند که علاوه بر لایه کاغذی با یک لایه پلی اتیلن هم پوشیده شده اند.

وجود لایه پلی اتیلن باعث می شود تا این پاکت ها در برابر آب مقاوم بوده و از استحکام بالایی نیز برخوردار باشند. از پاکت های نایلون دار برای ارسال مرسولات کم وزن که نمی توان آن ها را با پاکت های عادی ارسال نمود، استفاده می شود. این پاکت ها مانند سایر پاکت های پستی در ابعاد مختلف طراحی و تولید می شوند.

انواع پاکت پستی نایلون دار
پاکت پستی دارای نایلون، انواع مختلفی دارد که با توجه به نوع کالا از هر کدام آن ها استفاده می ‌شود.

پاکت حبابدار

همان طور که از نام آن پیداست، پاکت حبابدار به پاکت‌ هایی گفته می ‌شود که رویه آن ها کاغذی است و جداره داخلی آن ها با یک لایه نایلون حبابدار پوشیده شده است. این لایه محافظتی ضد ضربه و ضد آب است و مانع آسیب دیدن مرسوله و نفوذ آب و رطوبت به آن می شود. این پاکت ها امن ترین و ایمن ترین پاکت برای ارسال اجناس و وسایل هستند و جهت انتقال محصولات شکستنی و حساس مورد استفاده قرار می گیرند.

پاکت متالایز

این پاکت دارای ساختاری سه لایه متشکل از یک لایه کاغذ به همراه یک لایه بسیار نازک از پلی اتیلن و یک لایه بسیار نازک از فیلم متالایز می باشد. ضریب امنیت بسیار بالا در تماس با اشعه های مختلف باعث شده تا پاکت متالایز جهت ارسال مرسولاتی نظیر کارت های بانکی بسیار مناسب باشد. این نوع پاکت پستی هم چنین مقاومت بالایی در برابر پارگی داشته و برای اشیایی که به خط و خش نیز حساس هستند مورد استفاده قرار می گیرد. با این حال این پاکت ها فاقد ضربه ‌گیر هستند و برای ارسال اشیای حساس به ضربه توصیه نمی ‌شوند. در صورتی که بسته ارسالی شما در برابر ضربه حساس است بهتر است از مدل پاکت حباب دار استفاده نمایید.

پاکت متالایز پستی

پاکت لمینه مشکی: داخل این پاکت ها توسط یک لایه نایلون مشکی نازک پوشانده شده است. از این پاکت‌ ها می ‌توان برای بسته بندی و ارسال کالاهای حساس به نور و گرما مانند تصاویر و فیلم ‌های پزشکی استفاده نمود. پاکت لمینه مشکی هم چنین به دلیل پوشش نایلونی درون آن در برابر نفوذ آب و رطوبت نیز مقاوم می ‌باشد.

پاکت نایلون مشکی: قسمت داخلی این پاکت با یک لایه نایلون مشکی ضخیم پوشانده شده که مانع از دیده شدن اسناد داخل آن می شود. لذا این نمونه از پاکت پستی گزینه مناسبی جهت ارسال اسناد، مدارک و اوراق محرمانه مانند چک، فاکتور، وجه نقد، پاسپورت، شناسنامه، اسناد اداری و ملکی و… می باشد. پاکتی که این موارد را محافظت می کند بایستی عایق رطوبت نیز بوده و از لایه ای محکم برای جلوگیری از خیس شدن محتویات داخل آن تشکیل شده باشد که پاکت پستی دارای نایلون مشکی این امکان را برای شما فراهم می کند. باید توجه داشت که پاکت نایلون مشکی با پاکت لمینه مشکی متفاوت است. لمینه در واقع مقاومتی ندارد و به کاغذ چسبیده است و با پاره شدن کاغذ پاره می شود، اما پاکت نایلون مشکی یک لایه نایلون ضخیم جداگانه در زیر بخش کاغذی دارد که بسیار مقاوم است.
پاکت‌ پنجره دار: نوعی از پاکت نامه پستی با کاربردهای اداری و مالی که دارای یک نوار شفاف در قسمت جلوی پاکت است. این نوار برش یافته که با پلاستیک شفاف پوشش داده شده است، به گیرنده امکان می ‌دهد محتویات درون نامه را مشاهده کند. این نوع پاکت ‌نامه ‌ها غالبا برای ارسال فاکتور یا چک مناسب هستند.

نایلون و کارتن پستی
تا این جا با انواع پاکت پستی نایلون دار آشنا شدیم و گفتیم که این پاکت ها مناسب پست مرسولات کم وزن هستند. اما چنان چه قصد ارسال بسته های سنگین تر را داشته باشیم ناگزیر به استفاده از کارتن پستی هستیم.

حال چگونه می توانیم از سالم ماندن اشیای داخل کارتن ها تا مقصد اطمینان حاصل کنیم؟ یکی از بهترین راهکارها که دغدغه آسیب رسیدن به محصول در طول مسیرهای طولانی را از بین می برد، بسته بندی مرسوله با نایلون حبابدار پیش از قرار دادن آن درون کارتن است. اصلی ‌ترین نقش این نایلون جلوگیری از وارد آمدن ضربه به صورت مستقیم به وسایل است.

همان طور که از نام این نایلون مشخص است، حباب‌ هایی مملو از هوا در سطح آن وجود دارد که نقش عایق را نیز بازی می ‌کنند و شدت ضربات وارده به تجهیزات را به طرز قابل توجهی کاهش می‌ دهند.

نایلون و کارتن برای پست

بسته بندی با پلاستیک حبابدار ضربه گیر مطمئن ترین و به صرفه ترین نوع بسته بندی است که تضمین کننده سلامت کالا و جلوگیری از آسیب دیدگی آن در حین انتقال و حمل و نقل است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --

ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد