استفاده از ظروف یکبار مصرف در کافه ها

امروزه کافه گردی به یکی از لذت‌های پرطرفدار شهرنشینی تبدیل شده است. کافه گردی در زندگی پر هیاهوی امروزی به سرگرمی جذابی برای بیشتر افراد تبدیل شده است.

افراد برای گذراندن لحظات تنهایی و نوشیدن یک فنجان قهوه، ملاقات یا قرارهای دوستانه یا حتی برای دورهمی‌های کوچک به کافه می‌روند.

با این وجود صنعت کافه داری چگونه می‌تواند مشتری بیشتری داشته باشد؟

ممکن است بگویید کیفیت مواد اولیه، دکوراسیون دلنشین و زیبا برای جذب مشتری ضروری است. بله درست است ولی فقط به این موارد ختم نمی‌شود.

هم اکنون سلامت و سازگار بودن سفارشات با محیط زیست هم به جزئی از دغدغه‌های افراد تبدیل شده است. افراد زیادی به کافه‌ها و رستوران‌هایی که از محصولات سازگار با محیط زیست استفاده می‌کنند، متمایل شده‌اند و از آنها پشتیبانی می‌کنند.

کسب و کارهای سبز متوجه این امر شده‌اند که دوستدار محیط زیست بودن علاوه بر به دست آوردن اعتبار به کم شدن هزینه‌های آنها هم کمک بسیاری می‌کند.

برای حمایت از محیط زیست کافی است :

آگاهی خود و دیگران را درباره منابع موجود و روش‌هایی که در محل کارتان منجر به حفاظت از محیط زیست می‌شود را بالا ببرید.

مراکز دریافت پسمانده‌های خشک و بازیافت را بشناسید. با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید و به آنها آگاهی دهید تا به موضوعات زیست محیطی علاقه مند شوند و قدمی برای حفظ محیط زیست بردارند.

محصولات پایدار

در کافه یا رستوران خود از مواد غذایی محلی و ارگانیک استفاده کنید. تا جایی که امکان دارد از سبزیجات محلی، تخم مرغ محلی و محصولات پروتئینی تازه و با کیفیت استفاده کنید.

محصولات خارجی نظیر قهوه، شکلات و… را با علامت‌های تجاری منصفانه خریداری کنید. سعی کنید منابع قهوه فراوری شده و ارگانیک را پیدا کرده و از نظر اقتصادی و زیست محیطی آنها را بسنجید.

بسته بندی‌های دوستدار محیط زیست

از بسته بندی‌های پلاستیکی تا حد امکان استفاده نکنید. از آن جا که پلاستیک‌ها سالیان مدیدی در محیط زیست باقی می‌مانند و به محیط زیست آسیب زیادی وارد می‌کنند بهتر است در امر کافه داری تا حد امکان پلاستیک‌ها را کنار بگذارید.

بهترین راه این است که از محصولات یکبار مصرف گیاهی که از نشاسته ذرت تهیه می‌شوند و هیچ گونه آسیبی به محیط زیست نمی‌زنند، استفاده کرد.

برای بسته بندی سفارشات مشتریان در کافه‌ها یا رستوران‌ها ظروف یکبار مصرف گیاهی گزینه‌ی مناسبی خواهند بود. در این صورت مواد غذایی گرم با ظروف گیاهی واکنش شیمیایی نمی‌دهند و برای سلامتی هیچ ضرری نخواهند داشت.

شما در کافه‌ی خود با استفاده از ظروف گیاهی یکبار مصرف به مشتریان خود نشان می‌دهید که سلامتی آنها برای شما اهمیت دارد و همچنین شما دوستدار محیط زیست هستید.

استفاده از محصولات دوستدار محیط زیست

با وجود اینکه کافه‌های زیادی در گوشه و کنار شهر وجود دارند، اگر هر کافه‌ای برای حفظ محیط زیست قدمی مثبت بردارد به تدریج رد پای کربن پاک خواهد شد.

برای افرادی که قهوه‌ی خود را در لیوان‌های یکبار مصرف گیاهی سفارش می‌دهند، درصدی تخفیف در نظر بگیرید. با قرار دادن سیستم تصفیه آب از مصرف بطری‌های آب پلاستیکی جلوگیری کنید.

ضایعات غذایی را کاهش دهید. از باقی مانده‌ی مواد غذایی دست نخورده سعی کنید غذا یا سالاد دیگری به منوی خود اضافه کنید. این کار سبب کاهش هزینه‌های کافه شده و هم از دور ریختن مواد غذایی جلوگیری می‌کند.

برای نظافت کافه از مواد پاک کننده غیر شیمیایی که سازگار با محیط زیست هستند استفاده کنید. در صورتی که کافه‌ی شما فضای کافی دارد، می‌توانید در باغچه‌ی کوچکی سبزیجات مورد استفاده خود را پرورش دهید.

زباله‌ها را از هم تفکیک کنید. همچنین برای مشتریان سطل‌هایی در نظر بگیرید تا آنها زباله‌های تر و خشک خود را در آنها بریزند.

ذخیره انرژی

تا جایی که امکان دارد در مصرف انرژی صرفه جویی کنید. مثلا از پنل‌های خورشیدی استفاده کنید. نور طبیعی را تا جایی که امکان دارد در فضای کافه به حداکثر برسانید. سعی کنید لوازمی که در کافی بار یا آشپزخانه رستوران مورد استفاده قرار می‌گیرند هوشمند باشند تا انرژی کمتری مصرف شود.

برای نور پردازی در کافه‌ی خود از لامپ‌های کم مصرف استفاده کنید.

افزودن منوی گیاهی جذاب

سعی کنید غذاهای گیاهی جذابی را به منوی کافه خود بیفزایید که در نظر مشتریان هیجان انگیز و خوشمزه‌تر باشد.

البته در صورتی که مشتریان سفارش غذاهای گوشتی دارند بهتر است گوشت مورد استفاده خود را از منابع محلی تهیه کنید، چرا که گوشت مورد طبخ شما تازه‌تر خواهد بود و غذای خوش طعم‌تری خواهید داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --

ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد