آشنایی با چاپ فلکسو نایلون

اهمیت چاپ نایلون
هر مجموعه جهت معرفی و ثبت اسم خود در ذهن مشتری نیاز به تبلیغات دارد. چاپ نایلون یکی از راهکارهایی است که به منظور ایجاد طرح تبلیغاتی، جذب مشتری و برندسازی به کار می رود. چاپ نایلون در واقع یکی از موثرترین روش های معرفی برند می باشد و می توان گفت هزینه ای که برای چاپ نایلون در نظر گرفته می شود صرف هزینه نیست بلکه در کوتاه مدت سرمایه را به تولید کننده باز خواهد گرداند. اگر کیسه تبلیغاتی شما کیفیت مناسبی داشته باشد، دریافت ‌کننده‌ کیسه ممکن است آن را نگه ‌دارد و بیشتر از دو یا چند بار از آن استفاده کند. به این ترتیب اگر جنس کیسه و طرح روی آن را به درستی انتخاب کنید و آن را در جای درست توزیع نمایید، شبکه‌ ای از برندتان به وجود می‌ آید که می ‌تواند به راحتی در ذهن مخاطب‌ بماند.

چاپ نایلون با متدهای مختلفی انجام می گیرد که چاپ سیلک، افست، فلکسو و هلیو از این قبیل هستند. در این میان، یکی از رایج ترین شیوه های چاپ نایلون، چاپ فلکسو می باشد که در عین کیفیت بالایی که دارد از هزینه مناسبی نیز برخوردار می باشد. در این مطلب قصد داریم شما را با چاپ فلکسو نایلون آشنا کنیم. ویدئوی زیر نشان دهنده دستگاه چاپ فلکسو است که طبق سفارش مشتری در حال چاپ زدن است. در این ویدئو چاپ نایلون با عرض ۱۱ سانت به رنگ زرد برای بسته بندی نمک ۵۰۰ گرمی را مشاهده می کنید.

چاپ فلکسو چیست؟
چاپ فلکسو نوعی شیوه چاپ است که در آن یک صفحه انعطاف پذیر به نام کلیشه که از جنس ژلاتین است با صفحه مورد نظر تماس دارد. این روش به دلیل انعطاف کلیشه، فلکسو نام گرفته است. چاپ فلکسو گونه ای از چاپ برجسته بوده و دارای کیفیت بالایی می باشد. با استفاده از شیوه چاپ فلکسو می توان عملیات چاپ را بر روی سطوح مختلفی از جمله فلز، کاغذ، کارتن، فیلم‌ های پلاستیکی شامل انواع نایلون، نایلکس، استرچ، سلفون و… به اجرا در آورد. این روش چاپ بسیار سریع می باشد. سرعت بالای چاپ فلکسو و عرض زیاد فیلم های خروجی، امکان استفاده از آن را در صنعت بسته ‌بندی به مطلوب ‌ترین حالت ممکن ایجاد کرده است. به همین علت، فلکسو چاپی است که بیشتر در خدمت بسته بندی کالا قرار دارد و بسته ‌بندی مواد غذایی یکی از مهم ترین میادین کاربرد این روش چاپی است.

نحوه چاپ فلکسو
همان طور که گفته شد دستگاه های چاپ فلکسو دارای کلیشه ای برجسته هستند. عملکرد این کلیشه به این صورت است که نواحی که باید چاپ شوند بالاتر از نواحی که چاپ نمی شوند قرار می گیرند. در این روش ابتدا عکس ها و نوشته ها با استفاده از موادی نظیر لاستیک یا فتوپلیمر قالب گیری می شوند. بعد از ایجاد عکس و نوشته ها، کلیشه را در محل مناسب خود یعنی غلطک مخصوص نصب می نمایند. در پشت غلطک مربوط به کلیشه غلطکی آغشته به رنگ است نصب می شود و این غلطک رنگی به طور کامل به کلیشه چسبانده می شود و به این صورت رنگ مورد نظر به کلیشه منتقل می گردد. در نهایت این رنگ به همراه عکس و نوشته های مورد نظر بر روی سطح مورد نظر به چاپ می رسد. در حالت انتقال چاپ بر روی سطح مورد نظر فرآیندی به نام آنیلوکسی اتفاق می افتد که در این روش مرکب از منبع مرکب به کلیشه می رسد و توسط کلیشه این رنگ به سطحی که باید چاپ انجام شود انتقال داده می شود. در همین زمان بر روی آنیلوکسی حفره هایی وجود دارد که سبب می شود مقدار مشخصی رنگ از کلیشه به سطح چاپ منتقل شود. البته مهم است که بدانید که تعداد این حفره ها با توجه به نوع چاپ و کیفیت چاپ متغیر می باشد و می توان به راحتی تعداد حفره ها را زیاد و کم کرد. در واقع باید گفت که سیستم چاپ فلکسو به صورت رتاری بوده و تصویر توسط کلیشه های ژلاتینی به ابعاد سه میل و پنج میل حمل گردیده و تصویر به راحتی در ابعاد بزرگ چاپ می گردد.

مزایای چاپ فلکسو
کلیه فرایندهای چاپ مزایای منحصر به فرد خود را دارند. با این وجود، روند چاپ فلکسو هنوز هم فناوری پیشرو در صنعت چاپ در نظر گرفته می شود. چاپ فلکسو عمدتا به دلیل ارائه نتایج با کیفیت و با سرعت بالا شناخته می شود. در ادامه به بررسی مزایای چاپ فلکسو خواهیم پرداخت:

سرعت اجرای چاپ به این روش بسیار بالا بوده و کیفیت خروجی چاپ بسیار دقیق و عالی است.
نوع مرکب در چاپ فلکسو بسیار روان است و به راحتی و زود خشک می گردد.
ظاهر حرفه ای و ماندگاری مواد چاپ از دیگر مزایای چاپ فلکسو می باشد.
بر روی انواع سطوح از قبیل کاغذ، پلاستیک و… کارایی دارد.
با سرعت بسیار بالایی اجرا می شود و برای سفارشات با تیراژ بالا بسیار مناسب و مقرون به صرفه است.
برای تیراژهای کم و متوسط، هزینه ها در مقایسه با چاپ هلیو کمتر می باشد.
هزینه چاپ فلکسو نسبت به کیفیت آن بسیار معقول است.
کلیشه های فلکسو ماندگاری بسیار زیادی داشته و برای چاپ مجدد لزومی به ساخت کلیشه مجدد نیست.
هزینه نسبتا پایین خرید، تعمیر و نگهداری تجهیزات در این روش از دیگر مزایای روش چاپ فلکسو به شمار می رود.
چاپ فلکسو نایلون از جنبه میزان رنگ به کار رفته بنا به خواست مشتری می تواند یک تا شش رنگ متغیر باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --

ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد