آشنایی با نایلکس

نایلکس از جمله محصولات پلاستیکی بسیار پرمصرف در سراسر دنیا می باشد که بر پایه پلی اتیلن ساخته می شود. در تولید این محصول از ۸۰% پلی اتیلن سنگین (HDPE) و ۲۰% پلی اتیلن سبک (LDPE) استفاده می شود که علت افزودن آن ۲۰% نرم، شفاف، براق و دوخت پذیر شدن نایلکس است. یکی از تفاوت های اصلی نایلکس با نایلون نیز در همین ترکیبات است، یعنی تولید نایلون بر خلاف نایلکس به بر پایه پلی اتیلن سبک انجام می پذیرد. جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره تفاوت های نایلون و نایلکس می توانید به این لینک مراجعه فرمایید. از جمله محصولاتی که از نایلکس تهیه می شوند می توان کیسه فریزر، کیسه زباله، دستکش پلاستیکی، سفره یکبار مصرف و انواع نایلکس های فروشگاهی و تبلیغاتی را نام برد. نایلکس های فروشگاهی در انواع دسته بندی، دسته رکابی، دسته موزی و دسته تقویت موجود می باشند.

کیفیت نایلکس
کیفیت نایلکس از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و به همین دلیل در هنگام خرید نایلکس باید به یاد داشته باشید که نوع با کیفیت و با دوام آن را خریداری کنید.کیفیت این محصول تحت تاثیر دو عامل اصلی است که عبارتند از مواد اولیه و دوخت. کیفیت مواد اولیه رابطه مستقیمی با شفافیت و مقاومت نایلکس داشته و نوع دوخت نیز بر میزان استحکام آن موثر خواهد بود. به طور کلی، هرچه کیفیت مواد اولیه و دوخت مطلوب تر باشد، نایلکس مستحکم تر و بادوام تری خواهیم داشت که به سادگی پاره یا باز نمی شود.

مواد اولیه نایلکس
برای تولید نایلکس، مواد شیمیایی خاصی وارد دستگاه های میکسر شده و پس از ترکیب آن ها محصول نهایی به دست خواهد آمد. ترکیب مواد زیر با یکدیگر، منجر به تولید نایلکس شفافی خواهد شد که از کیفیت مطلوب و دوخت پذیری بالایی برخوردار باشد:

۲۰ واحد پلی اتیلن سنگین فیلم

۳ واحد پلی اتیلن سبک فیلم

۲ واحد پلی اتیلن سبک خطی

ترکیب این مواد به طور دقیق تر به شرح زیر خواهد بود:

۱۰ واحد اف ۷۰۰۰ مهر+ دیتاشیت

۵ واحد ۵۱۱۰ آریاساسول+ دیتاشیت

۵ واحد ایکس ۵ (به ترتییب کیفیت، جم، باختر، مارون)

۳ واحد ۰۰۷۵، ۰۲۰ یا ۱۹۰

۲ واحد ۲۰۹ ال ال دی امیرکبیر+ دیتاشیت

۰.۰۱ درصد شفاف کننده

جهت تولید نایلکس رنگی می توان مستربچ رنگ موردنظر را به میزان لازم به همین ترکیب افزود و نایلکس های رنگی شفاف و باکیفیتی تولید کرد. ساخت سایر محصولات نایلکسی از جمله کیسه فریزر، کیسه زباله و سفره یکبار مصرف نیز بر پایه همین فرمول با درصدهای متفاوت صورت می گیرد. لازم به ذکر است، تمامی موارد نامبرده شده مربوط به دستگاه تک لایه بوده و جهت تولید نایلکس با استفاده از دستگاه سه لایه لازم است که مقدار درصد ترکیب سیلندر ” آ ” که پلی اتیلن سنگین، سبک خطی و سبک فیلم باید است باید با سیلندر ”ب” یک میزان باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --

ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد