آشنایی با نایلون حبابدار

آشنایی با نایلون حبابدار

نایلون حبابدار چیست ؟ یکی از انواع پلاستیک ها در دسته بندی نایلون و نایلکس میباشد. این نایلون ها به صورت چند لایه تولید میشوند. در بین این مواد حباب هایی وجود دارد. این پلاستیک ها با هدف ضربه گیری بکارگیری میشوند. این حباب ها برای جلوگیری از شکس و صدمه به مواردی مانند شیشه ها و ظروف چینی کاربرد دارند. جهت استفاده در بسته بندی های مواد شکستنی بسیار استفاده میگردد. در این مطلب قصد معرفی و برسی انواع آن را داریم. پیش از شروع بهتر است با مفهوم نایلون بیشتر آشنا باشید.

نایلون چیست :
نایلون نوعی فیلم دمشی است. این مواد از پلی‌اتیلن تولید می‌شوند. به طور کلی در ساختار این ماده چهار عنصر کربن، هیدورژن، نیتروژن و اکسیژن استفاده شده است. با در کنار هم قرار گرفتن این عناصر خاصیت انعطاف‌پذیری و چغرمگی زیادی را برای نایلون‌ها به وجود آمده است. نایلون‌ ها از دسته‌ پلیمرها که دارای ساختاری پلی‌آمیدی هستند. این محصول دارای درجه‌های مختلفی است. معملاً درجه ۶ و ۶.۶ آن بیشترین میزان کاربرد در بازار و صنایع مختلف را دارند. نایلون‌ها به انواع مختلفی مانند نایلون حباب‌دار، نایلون شیرینگ، نایلون سه لایه و پنج لایه، حباب‌دار پاکتی و… تقسیم بندی می‌شوند. نایلون های حباب دار یکی از مصارف مهم از این ماده است. در ادامه توضیح بیشتری در این رابطه داده شده است.

معرفی نایلون حباب دار :
این پلاستیک ها دارای حباب در سطح خود می باشد و به همین دلیل به آن نایلون حبابدار می گویند. داخل حباب های پلاستیکی با هوا پرشده است و همین حباب ها باعث شده اند تا نایلون حبابدار سطحی بسیار نرم مانند بالش پیدا کند. کمتر کالایی را میتوانید پیدا کنید که توسط نایلون حبابدار ضربه گیر بسته بندی نشده باشد. بخصوص کالاهای شکستنی از این نوع نایلون استفاده زیادی میکنند. هیچ کدام از نایلون های به کار رفته در صنایع از مقاومتی مانند نایلون حبابدار ضربه گیر برخوردار نیستند. نایلون حبابدار ضربه گیر در سه نوع دو،‌سه و پنچ لایه تولید میشود و هر چه تعداد لایه ها بالاتر میرود مقاومت آن نیز افزایش می یابد. پلاستیک های دارای حباب برای بسته بندی انواع محصولات کاربرد دارد. در زیر برای این موضوع توضیح بیشتری میدهیم.

کاربرد های نایلون های حبابدار چیست :
کاربرد اصلی نایلون های حباب دار در حفاظت از محصولات میباشد. این پلاستیک ها نسبت به سایر روش های حفاظت اجناس و کالاها مقرون به صرفه بوده و در ابعاد مورد نظر و دلخواه مشتری سفارش داده می شود. در زیر برخی از مهمترین کاربرد های این نایلون ها را به صورت مختصر معرفی کرده ایم :

بسته بندی محصولات چوبی مانند مبلمان و دکوراسیون اداری
صنایع خودرو سازی و همچنین وابسته به خودرو سازی از این نوع ضربه گیر استفاده زیادی میکنند
صنایع تولید کننده لوازم خانگی
صنایع الکتریکی و الکترونیکی
کلیه اتوبار ها و صنوفی که در حمل اثاثیه فعالیت میکنند
صنایع تولید شیشه
بسته بندی قطعات کامپیوتر
در کارگاه های کابینت سازی از این نوع ضربه گیر برای حمل کابینت استفاده میکنند

تاریخچه تولید نایلون های حبابدار :
تاریخچه نایلون حبابدار زمانی به منظور پوشاندن ساده دیوارها به عنوان کاغذ دیواری مورد استفاده قرار می گرفت اما اکنون به وسیله اصلی حمل و نقل ، جابجایی و محافظ از کالا تبدیل شده است. همچنین یک محصول زمین دوست است ، زیرا حاوی محتوای بازیافتی قبل از مصرف کننده است و از مواد پلاستیکی بسیار کمتری نسبت به گذشته استفاده می کند. بعد از گذشت ۵۰ سال از اولین تولید این نوع پلاستیک ، نایلون حباب دار تقریباً ۱۰٪ از درآمد سالانه شرکت Sealed Air را تشکیل می دهد. هم اکنون فروش سالانه این شرکت از این محصولات بیش از ۴۰۰ میلیون دلار میباشد. این محصولات انواع مختلفی دارند. در ادامه توضیح مختصری در خصوص انواع آن داده شده است.

انواع پلاستیک های حباب دار :
به طور کلی انواع نایلون حبابدار در دو نوع پاکت حباب دار و رو بسته بندی تولید و عرضه میشود. همچنین انواع آن از نظر ساختار نایلون دو لایه حباب درشت، نایلون سه لایه حباب درشت و نایلون سه لایه حباب ریز میباشد. نایلون دو لایه حباب درشت از انواع نایلون حبابدار است که از قطر و همچنین حباب های درشت تری برخوردار میباشد و میتواند از محصول به خوبی محافظت نماید. نایلون سه لایه حبابدار از ضریب ایمنی بالاتری نسبت به نوع دو لایه حبابدار برخوردار است زیرا یک لایه بیشتر دارد. نایلون سه لایه حباب ریز هم از ضریب ایمنی بالایی در حد و اندازه سه لایه حباب درشت برخوردار است با این تفاوت که از این نوع نایلون حبابدار برای بسته بندی محصولات به مراتب کوچکتر استفاده میشود.

نتیجه گیری :
نایلون های حبابدار یکی از محصولات پلاستیکی از دسته نایلونها میباشد. این پلاستیک ها دارای انعطاف پذیری بالا هستند. همچنین به دلیل وجود حباب در میان آن ، در خصوص محافظت و ضربه گیری در بسته بندی های محصولات کاربرد زیادی دارد. در این مقاله به معرفی و برسی انواع پلاستیک های حبابدار پرداخته شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --

ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد