آشنایی با تولید کننده ظروف لبنیات

آشنایی با تولید کننده ظروف لبنیات

در دنیای امروز، شرایط مختلف گاهی ما را ناچار به استفاده از ظروف یک بار مصرف می کند تا جایی که 5 درصد از مواد پلیمری، صرف تولید آن ها می شود و این مقدار کمی نیست. گردش مالی این صنعت در کشور ما به حدود 300 میلیون دلار در سال می رسد و همین باعث به وجود آمدن رقابت در بین واحدهای تولیدی می شود که این به نوبه خودش باعث به وجود آمدن محصولی با کیفیت و دوستدار طبیعت و همچنین ایجاد شغل برای جوانان و کسب در آمد شده است.

فراَیند تولید ظروف لبنیات
روش کلی تولید ظروف یک بار مصرف در همه کارخانه های تولید کننده این ظروف به یک صورت بوده و تنها تفاوت آن ها شاید در نوع دستگاه به کار برده شده در کارخانه و روش های فرعی تولید باشد. در فرایند تولید ظروف لبنیات، مواد اولیه در دستگاه مخصوص به ورق تبدیل شده و سپس این ورق های تولیدی را به شکل های دلخواه در می آورند. دو سیستم کلی برای تولید ظروف لبنیات وجود دارد که عبارتنداز:

روش تولید نیمه فرمینگ: در این روش، کلیه ی مراحل تولید داخل یک دستگاه انجام می شود و کل فرایند تولید قیمت کمتری دارد و این باعث می شود که افراد حتی در کارگاه های کوچک هم بتوانند اقدام به تولید کنند ولی کارگاه های بزرگتر روش دیگری را برای تولید ظروف با کیفیت بیشتر به کار می برند.
روش تولید ترمو فرمینگ: جدیدتر از روش قبلی هست و به خصوص در سال های اخیر محبوبیت زیادی داشته است ولی بر خلاف روش قبل، از دو دستگاه استفاده می شود.
در روش تولید نیمه فرمینگ، به مقدار محدود مشخصی ورق استفاده می شود ولی در روش ترموفرمینگ رول ها محدود نیستند و می شود به مقدار مورد نیاز از آن ها استفاده کرد، پس تولید در این روش 3 تا 4 برابر بیشتر از روش نیمه فرمینگ است.

در روش ترموفرمینگ هم ظروف کیفیت بالاتری دارند و هم صرفه ی اقتصادی آن بیشتر و توجیه پذیر تر است و نکته مهم و قابل توجه این است که می توان در این روش از مواد اولیه گیاهی هم استفاده کرد که باعث می شود به یک سیستم طرفدار محیط زیست هم تبدیل شود.

سرمایه گذاری برای تولید ظروف لبنیات
همانطور که قبلا توضیح دادیم، برای تولید ظروف لبنیات دو سیستم نیمه فرمینگ و ترموفرمینگ وجود دارد که قیمت دستگاه های تولید کننده این دو روش تحت تاثیر نوع دستگاه، برند، کشور سازنده و ظرفیت تولیدش است و بسته به نوع دستگاه انتخابی، هزینه ی آن هم تغییر می کند. علاوه بر این قبل از شروع راه اندازی این کسب و کار باید هزینه های دیگر مثل اجاره یا خرید کارگاه، تهیه مواد اولیه ی مورد نیاز را هم در نظر گرفت که این خود بسته به محل کارگاه و مساحتش و همچنین کیفیت مواد اولیه متغیر است. بنابراین سرمایه لازم برای تولید ظروف یکبار مصرف مخصوص لبنیات با توجه به فاکتورهای ذکرشده، متغیر است.

در نهایت باید بگوییم که در ابتدای هر کسب و کاری، چندین مرحله طی می شود تا سر انجام به نتیجه ی دلخواه و مناسب برسد. باید به نکات مهمی که در این مسیر وجود دارد دقت کنید تا بتوانید از سرمایه گذاری که انجام می دهید نهایت استفاده و سود را ببرید.

3 دیدگاه برای آشنایی با تولید کننده ظروف لبنیات ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --

ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد