آشنایی با انواع پلاستیک های فریزر

آشنایی با انواع پلاستیک های فریزر

پلاستیک های فریزر ؟ این پلاستیک ها اغلب برای نگهداری مواد غذایی استفاده میشوند. همان طور که از نام آن ها پیداست مقاومت مناسبی در خصوص سرما داشته و برای فریز کردن مواد غذایی کاربرد زیادی دارد. پلاستیک های فریزر با نام کیسه فیرز نیز شناخته میشوند. به طور کلی یکی از پرکاربردترین انواع پلاستیک ، کیسه های فریزر میباشد. مواد تشکیل دهنئده این کیسه ها سمی نبوده و در صورت دمای مناسب مواد سمی را به داخل مواد غذایی انتقال نمیدهد. از این رو توجه زیادی به این استفاده از این مواد قرار گرفته است. البته برخی از انواع این پلاستیک ها را برای ساخت سفره های یکبار مصرف نیز استفاده میکنند. در ادامه به معرفی کیسه فریزر خواهیم پرداخت.

معرفی پلاستیک های فریزر :
کیسه فریز ها از پلیمر های مصنوعی تهیه شده اند. این کیسه ها را با استفاده از مواد نایلونی تولید میکنند. به طور کلی از پلیمرهایی با ساختار پلی آمیدی نایلون ها را میسازند. نایلوئن ها در ساخت فیلم های shrink و بسته بندی کیسه های تبلیغاتی و نایلون های عریض استفاده می شود. به اصطلاح، به پلیمرها با ساختار پلی آمیدی نایلون گفته می شود. برای تولید نایلون و کیسه فریزر به دلیل حساست بالا باید از مواد اولیه نو استفاده شود، درمقابل، کیسه های زباله که آن را با مواد بازیافتی تهیه میکنند.

نکاتی در خصوصی تهیه کیسه های فریزر :
همان طور که گفته شد این کیسه ها برای نگهداری مواد غذایی مصرف میشوند. از این رو برای استفاده از آن باید توجه زیادی داشت. به طور کلی در تهیه کیسه های فریزر باید به چهار نکته مهم توجه کرد :

کیسه فریزرها دارای دوختی در قسمت پایین می باشند که این دوخت باید محکم و مناسب باشد زیرا در صورت قراردادن مواد غذایی بیشترین فشار به دوخت می آید در نتیجه باید به دوخت کیسه توجه کرد.
موادی که کیسه فریزر از آن ها تشکیل می شود اهمیت بسیاری دارد زیرا در صورت استفاده از مواد بی کیفیت سموم مواد شیمیایی وارد بافت غذا می شود و خطرناک است.
کیسه های فریزر در ابعاد استاندارد موجود هستند و سایزهای متفاوتی از آن ها تولید می شود، این کیسه ها به چند صورت رولی، زیپی، پاکتی، فله و … روانه بازار شده اند.
این کیسه ها همانند سایر محصولات دارای تنوع بسیاری هستند که با توجه به مقاومت، شفافیت و نوع بسته بندی می توان مدل مد نظر خود را انتخاب نمایید.
معمولا کیسه های فریزر دارای قطر اندکی میباشند. این پلاستیک ها دارای انواع به خصوصی هستند که معمولا جنس یکسانی دارند. قطر هر یک میتواند متفاوت باشد. در ادامه به برسی انواعاین کیسه ها خواهیم پرداخت.

انوع کیسه های فریزر :
به طور کلی از نظر ظاهری کیسه های فریزر به در انواع مختلف بسته بندی میشوند. این موارد عبارت اند از انواع کیسه فریزر رولی ، کیسه فریزر جعبه‌ای و کیسه فریزر زیپ‌دار میباشد. در ادامه به معرفی هر یک پرداخته ایم.

پلاستیک های فریزر رولی :
این بسته بندی تراکم زیادی داشته و مصرف آن کمی دشوار است. انواع این پلاستیک ها شامل موراد زیر است :

رولی ساده :
این نوع از کیسه را عموماً درون لفافه‌ای پلاستیکی قرار می‌دهند. اما بسیاری از محصولاتی از این دست دارای پرفراژ بوده و به راحتی از رول اصلی می‌توانید یک کیسه را جدا کرده و از آن استفاده کنید.

رولی جعبه‌ای:
در برخی محصولات رولی، کیسه فریز درون جعبه‌ای مقوایی قرار گرفته و دیگر نگران کثیف شدن و آلودگی باقی مانده کیسه‌ها نخواهید بود. این نوع کیسه فریزر به دلیل نوع تکنولوژی به کار رفته در آن‌ها طبیعتاً کمی گران‌تر خواهند بود که این افزایش قیمت با توجه به راحتی استفاده از آن‌ها معقول است.

کیسه فریزر جعبه ای :
این نوع از کیسه فریزر جعبه‌ای را همانند بسته‌بندی دستمال کاغذی طراحی کرده‌اند. درون این جعبه‌ها کیسه فریزرها را تاکرده و روی هم به گونه‌ای قرار داده‌اند تا هنگام مصرف از شیار تعبیه شده روی سطح بالایی جعبه به راحتی بتوان به تک تک کیسه‌ها به صورت جداگانه دسترسی داشت.همین مزیت نیز در استفاده تکی هر کیسه خصوصاً زمانی که نیاز است با سرعت در دسترس باشند، بسیار راهگشا است. همچنین این روش در جلوگیری از آلوده شدن سایر کیسه‌ها نیز مؤثر خواهد بود.

همان طور که گفته شد جنس کیسه فریزر در ظاهر بسته بندی تفاوتی ندارد. البته با اینکه جعبه‌ای بودن این نوع کیسه در تعداد، وزن، کیفیت و شفافیت تأثیری ندارد اما این موارد را کیفیت محصولات سازنده و مواد استفاده شده در تولید تعیین می‌کند. به عبرات دیگر هر برند میتواند جنس نسبتا متفاوتی داشته باشد.

کیسه فریزر زیپ دار :
این کیسه معمولا دارای جنس مقاوم تر میباشد. این کیسه ها دارای قطری بیشتر هستند و در بالای آن با زیپ پلاستیکی مواد را در جای بسته قرار میدهند. به طور کلی کیسه فریزر زیپ‌دار در زبان عامیانه زیپ کیپ‌ها مربوط به کیفیت زیپ و اندازه آن‌ها می‌شود. این کیسه‌های فریزر که از انواع معمول زیپ کیپ شفاف‌تر و نازک‌تر هستند به دلیل بسته شدن قسمت بالایی کاربردهای فراوانی دارند. همچنین وجود سایزهای متفاوت این کیسه‌ها، تجربه استفاده راحت و مقرون به صرفه‌ای را برایتان به همراه خواهد داشت. استفاده از کیسه فریزر زیپ‌دار در مواقعی که نیاز است مواد غذایی یا محصولات درون کیسه عاری از هوا بوده و در معرض آن قرار نگیرند، بسیار راهگشا است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --

ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد