آشنایی با علامت ظروف پلاستیکی مخصوص مایکروویو

آشنایی با علامت ظروف پلاستیکی مخصوص مایکروویو

شاید از شنیدن این جمله که می توان برخی از ظروف پلاستیکی را در ماکروویو استفاده کرد تعجب کنید. اما واقعیت دارد و می توان از این ظروف بدون هیچ گونه آسیبی در ماکروویو استفاده کرد. در استفاده از ظروف ماکروویو توجه به علامت ها و کد های درج شده روی آن ها بسیار اهمیت خواهد داشت. علامت های روی ظروف و کدهای درج شده در کف ظروف می توانند حامل پیام هایی باشند که در این مقاله راجع به آن ها صحبت خواهیم کرد. در مورد ظروف پلاستیکی اولین موضوع این است که بدانیم آیا این ظروف برای نگهداری مواد غذایی مناسب می باشند یا نه. معدودی از ظروف یکبار مصرف و پلاستیکی برای استفاده در فر، ماکروویو و … مورد استفاده قرار می گیرند.

علائم روی ظروف پلاستیکی
اگر روی ظروف پلاستیک مورد استفاده علامتی شبیه به یک چنگال و یک لیوان وجود داشته باشد به این معناست که این ظروف برای نگهداری از مواد غذایی مناسب می باشند.

علامت ‌PBA به طور معمول توسط برچسب روی ظروف پلاستیکی چسبیده می شود و یا در کف برخی از این ظروف به صورت برآمده وجود دارد. این علامت اختصاری به خصوص در مورد ظروف پلاستیکی به این معنی است که این ظروف دارای مواد شیمیایی کربن دارد می باشند و در صورت حرارت دیدن و یا سرمای زیاد می توانند این مواد را به درون مواد غذایی رها کنند. در مورد ظروف پلاستیکی که در ماکروویو استفاده می شوند باید به علامت PBA free توجه نمود که به معنای فاقد مواد کربن دار شیمیای خواهد بود. البته دقت کنید که این علامت به معنی استفاده در ماکروویو نیست بلکه باید کنار آن وجود داشته باشد.

علامت ظروف پلاستیکی مورد استفاده در ماکروویو
علامت اصلی که برای استفاده از ظروف در ماکروویو مورد استفاده قرار می گیرد به این معناست که که این ظروف پلاستیکی به طور مشخص برای استفاده در ماکروویو می باشند. علامتی که روی این ظروف وجود دارد یک برچسب کوچک است که روی آن شکل کوچکی از یک ماکروویو کوچک و یا شبیه به یک تلوزیون کوچک است. در مورد ظروف پلاستیکی یکبار مصرف دو نوع وجود خواهد داشت. ظروف پلاستیکی قابل استفاده در منزل را می توان برای بارها و بارها در ماکروویو استفاده کرد اما ظروف بیرون بر پلاستیکی قابل استفاده در ماکروویو را بهتر است یکبار در ماکروویو استفاده کرد و بعد از استفاده دور انداخت. البته باید دقت کرد که این علائم در تمام موارد و در تمام ظروف پلاستیکی یکسان نمی باشند و ممکن است اندکی تغییرات داشته باشد اما با اندکی دقت می توان کاربرد هر ظرف پلاستیکی را با توجه به علامت های آن متوجه شد. به طور مثال علامت مخصوص ماکروویو می تواند یک ماکروویو کوچک، یک ظرف که در بالای آن خطوط سینوسی وجود دارد و به معنای حرارت است ،فقط امواج سینوسی به معنی حرارت و یا درج علامت micro و چند موج باشد.
در هر صورت در هنگام خرید می توانید ظروف پلاستیکی مخصوص را از فروشگاه های معتبر خریداری کنید و قبل از خرید از قابل استفاده بودن این ظروف در ماکروفر اطمینان حاصل کنید. در خرید آنلاین و اینترنتی می توان مشخصات هر کدام از ظروف را قبل از خرید بررسی کرد که در صورت قابل استفاده بودن در ماکروویو حتما به آن اشاره خواهد شد.

4 دیدگاه برای آشنایی با علامت ظروف پلاستیکی مخصوص مایکروویو ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --

ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد